Historia szkoły


Skąd tutaj...? 


Szkoła Podstawowa Nr 146 powstała w 1964r. i swoją pierwszą siedzibę miała przy ul. Niepodległości 4. Wraz z powstaniem w tej części Mokotowa osiedla mieszkaniowego "Domaniewska" i zwiększeniem się liczby dzieci i młodzieży, "stara szkoła" stała się za ciasna. Wybudowano, więc nowy obiekt, do którego przeprowadzka nastąpiła 20.10.1982r.

 

Budynek i coś jeszcze...


Budynek przy ul. Domaniewskiej ma cztery kondygnacje. Wejście do szkoły prowadzi przez suterenę gdzie, jak w większości szkół, dzieci zostawiają swoje ubrania w szatniach. W suterenie mieści się również pomieszczenie Samorządu Uczniowskiego, służące jako magazyn do zbiórki makulatury, magazyny szkolne i pomieszczenia woźnych i dozorców.

Część parteru z czterema salami lekcyjnymi, przeznaczona jest dla dzieci z klas pierwszych oraz bibliotekę. Resztę parteru zajmuje sekretariat z gabinetem Dyrektora, świetlica oraz kuchnia i stołówka.

Na pierwszym i drugim piętrze znajdują się sale lekcyjne i pracownie przedmiotowe. Szkoła dysponuje dobrze wyposażonymi pracowniami: informatyczną, techniczną i przyrodniczą. Dbamy nie tylko o umysły ale i o rozwój fizyczny naszych dzieci. Posiadamy dwie sale gimnastyczne. Duża sala o wymiarach 30 x 15m stanowi pełnowartościowe boisko do gry w siatkówkę i koszykówkę. Obok dużej sali znajduje się druga, znacznie mniejsza, wielkości sali klasowej, przeznaczona głównie do zajęć gimnastycznych. Szkoła ma boiska do piłki ręcznej (14x28m), do siatkówki (18x9m), trawiaste boisko do piłki nożnej, wydzielone miejsce ze stołami do ping ponga oraz boisko do gier i zabaw przeznaczone dla dzieci młodszych. Praca ucznia w szkole polega nie tylko na zdobywaniu wiedzy, ale jest urozmaicona innymi formami działającymi na wyobraźnię, kształtującymi postawy, gust i zainteresowania. Do szkoły zapraszani są artyści scen teatralnych i muzycznych. Co miesiąc odbywają się koncerty, w czasie których, uczniowie słuchają najwybitniejszych utworów, poznają historię muzyki i sylwetki kompozytorów.

W przebiegu prawidłowego procesu wychowania dziecka, istotną rolą odgrywają wszelkiego rodzaju imprezy klasowe, szkolne, wycieczki, "zielone szkoły" i kolonie letnie.

Po
lekcjach odbywają się codziennie zajęcia dodatkowe, koła zainteresowań, zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze, SKS-y. Uczniowie uzdolnieni artystycznie mogą uczestniczyć w pracy koła teatralnego, plastycznego i muzycznego.